Dag 21 Revelstoke - Radium Hot Springs

25 augustus 2017 - Radium Hot Springs, Canada

Vannacht heel veel onweer gehad in Revelstoke. Het knapte er best op los. Daarna hebben ze de luiken nog even losgezet daarboven, wat natuurlijk de bosbranden in BC weer te goede komt.

In BC is tot september de noodtoestand van kracht ivm de vele bosbranden.

Vanmorgen onze rit vervolg richting Radium Hot Springs.Door de regen van afgelopen nacht zag je overal damp uit de bossen optrekken, wat op zich wel weer een mooi gezicht was. Eenmaal over de top van Glacier NP, werd de bewolking omgezet in dichte rook. Rook van de bosbranden in de omgeving.

Met nog zo'n 30 kilometer te gaan sprong er plots een beer voor onze auto. Gelukkig kon ik op tijd remmen anders ..............., had ik geen mooie foto's gehad van de beer.

De beer liep verder door het struikgewas naar het naast gelegen spoor. Hier ook nog wat mooie foto's van kunnen maken. De beer nog wel een tijdje gevolgd maar hield zich toch steeds schuil in het struikgewas. Ook de snoepjes van Erica wilde hij niet op af komen. Waren bananen snoepjes, tis geen aap.

Uiteindelijk de beer maar met rust gelaten en onze weg vervolgd. In Radium Hot Springs kwamen we nog 2 Big Horn Sheaps tegen.

We wilde nog zwemmen in de natuurbaden, maar het was er behoorlijk druk en je kon er geen auto kwijt. Dus toen maar in Kooteny NP lekker gewandeld.

Morgen trekken we weer verder richting Calgary.

Groetjes Roel en Erica

KIJKTIP: ZONDAG NED.1 19.50 UUR 3 OP REIS ook zij zijn hier in Canada en wie weet komen jullie nog wel bekende tegen (hahahhaha)

1. Renate:
    25 augustus 2017
    Wat een avonturen hebben jullie dat word kletsen maandag bij de koffie veel plezier nog liefs renate