Dag 3 Banff

7 augustus 2017 - Lake Louise, Canada

Vanmorgen vroeg opgestaan om beren te spotten. Echter waren we al wat aan de late kant toen we hier uit Banff vertrokken om via Bow Valley pkwy richting de Johnston Canyon te gaan.

Na een goed half uurtje bij de Canyon aangekomen, wandelschoentjes aangetrokken voor een mooie tocht door de canyon naar de upper falls en de lower falls.

Onderweg hoorde ik achter mij wel wat gepuf gezucht gevloek ect., maar uiteindelijk toch bij de upper canyon aangekomen. Op de terugweg nog even de lower canyon gepakt, kwamen we tenslotte toch langs.

Genoeg tijd over om de bow valley pkwy verder af te rijden. Bij castle juncton gestopt om te kijken of op de brug nog Ospreys in het nest zaten. Helaas het nest was leeg.

Omdat we nog tijd genoeg hadden doorgereden naar Lake Louise. Erg druk en erg veel toeristen. Met geluk konden we naar Moraine Lake. Verkeer werd geregeld omdat er maar een beperkt aantal parkeerplaatsten zijn.

Moraine lake is een echte aanrader. Super mooi daar.

Op de terugreis naar Banff zagen we net voor Banff dat het behoorlijk dichttrok. Dit komt door de bosbranden ten westen van Banff. Ook in Banff zelf kun je het goed ruiken.

Morgen gaan we verder op rondreis en hopen dan ook beren te spotten.

Groetjes Roel en Erica