Dag 14 Lake Tahoe - Yosemite

15 september 2015 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Beste Volgers,

Vanmorgen rond half 8 vertrokken voor onze 1e stop van vandaag nl Bodie. Dit is een rit van 2,5 uur.

Bodie is een verlaten mijnstad. Was vandaag een lekker weertje zo rond de 23 graden toen we aankwamen in Bodie.

Hier hebben we ruim 2 uur rondgelopen en was zeer de moeite waard.

TIP voor Rob; mocht je ooit weer gaan en je komt in de buurt, ik zeg doen.

Iets na 12 uur uit Bodie vertrokken en de lucht betrok al behoorlijk. Dit keer geen rook van de bosbranden, maar gewoon slecht weer.

Bij Mono Lake was het zicht dermate belabberd, dat we maar zijn door gereden.

Op de Tioga pass daalde de temperatuur naar 7 graden en het begon ook nog een flink te regenen.

Gelukkig duurde dit niet al te lang. Wel zag het er af en toe weer dreigend uit.

In Yosemite park hing wel een sterke brandlucht maar verder geen vuur of rook gezien. Wel zag je overal brandweerauto’s paraat staan, maar dat was het dan ook.

Aangekomen bij het Wawoya hotel in Yosemite park moest ik al het drinken en etenswaren uit de auto halen op straffe van $ 5000,=. Dit ivm met de beren. Nou we zijn hier 2 weken en hebben nog geen beer gezien, zei ik tegen de baliemedewerkster.

Nou ze lopen hier toch echt verzekerde ze mij. Ik laat me verassen.

Morgen vervolgen we onze reis naar Mammoth Lakes. Afhankelijk van het weer  gaan we eerst naar Glacier point, daarna via de Tioga pass naar Mono Lake.

Internet hier is niet al te best dus ik hoop dat ik de foto’s erop krijg en anders houden jullie die van ons tegoed.

Groet Roel & Erica

1. Coen en ria:
    15 september 2015
    Hallo weer dat ook weer een mooi stuk met die bergen en dat oude mijnstadje prachtig schitterend mooi daar geniet van het mooie weer hier is het pet ok op naar jullie volgende verhaal de groetjes van ons
  2. Rob Duchatteau:
    15 september 2015
    Bedankt voor de tip reisleider!
    Mooie foto's ( komen bekend voor :) ) en die beren zie jij niet maar ze zien jouw wel....en dan vindt je het ook nog vreemd dat jij geen beren ziet...hahaaaa
    Goede reis verder en veel plezier!!

Groetjes, Rob